۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵

دهقان مطرح کرد؛

می خواهیم امکانات آموزشی در سراسر کشور مثل تهران باشد

می خواهیم امکانات آموزشی در سراسر کشور مثل تهران باشد

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ما معتقدیم اگر عملکرد درستی داشته باشیم می‌توانیم به جای اینکه شاهد مهاجرت باشیم، شاهد بازگشت افراد به ریشه‌های بومی خود باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دهقان، در مراسم افتتاح کلاس‌ها و مدارس جدید، افزود: امروز با ایجاد، تولید، نشر و گسترش اطلاعات در فضای مجازی شرایطی به وجود آورده که می‌تواند نظام آموزشی ما را مختل کند. اگر دیروز معلمان واجدین شرایط برای انتقال اطلاعات بودند، امروز دانش آموزان با جست جو در فضای مجازی می‌توانند همپای معلمان اطلاعات داشته باشند. نظام آموزشی ما باید برای اثرگذاری خود را به این اتفاقات جدید همخوان کند و انقلاب فراگیر نگاه و رویکرد را به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: شاخص بعدی ما بحث سلامت بود که در این میان هم تلاش‌های چشمگیر و مهمی شده است. ما همه این تلاش‌ها را با اتکا به نیروهای محلی، بومی و سازمان‌هایی مثل بسیج عملی کردیم. بحث بعدی مهارت آموزی است که این موضوع نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است. نکته آخر هم رسیدن به درآمد کافی و پس از آن برطرف کردن مشکل مسکن است که باید برطرف شود.

دهقان اضافه کرد: نکته اول بحث آموزش و عدالت آموزشی بود. ما نمی‌خواستیم فرزندان ما که در مناطق محروم بودند از امکانات دور باشند. ما به دنبال هویت‌بخشی برای افراد هستیم، مخصوصاً کسانی که در مناطق محروم هستند. ما معتقدیم اگر عملکرد درستی داشته باشیم می‌توانیم به جای اینکه شاهد مهاجرت باشیم، شاهد بازگشت افراد به ریشه‌های بومی خود باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ما تلاش داریم تمامی مدارس سنگی در سراسر کشور را تبدیل کنیم به مدارس به روز و استاندارد. ما می‌خواهیم شرایطی به وجود بیاید همه جای ایران امکاناتی در حد تهران داشته باشد و سراسر کشور آبادانی را به چشم خود ببیند.

کد خبر 6233534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha